De bästa målarna:)

Igår målade jag och Ewe hemma hos mig och det vart super fint:)

Jag och mamma har så många idéer som vi vill göra och de har vi pratat om länge.
Igår skulle jag ta mig i kragen och måla taket i mitt nuvarande rum som mamma och pappa ska ta över.
Ewelina var så söt och erbjöd sig frivilligt att hjälpa till och det var verkligen guld värt!
Allt blir så mycket roligare om man har någon med sig. Ewe och jag pratade under tiden och gjorde en rolig sak av det hela. Hon kom till mig efter att jag färgat håret och åt frukost här med mig och seda körde vi igång runt två-tiden. Att måla tak är inte det lättaste, fy vad jobbigt det var. Inte konstigt att jag har ont i axlarna idag.
Ewe tog alla lister uppe medan jag tog taket och sedan hjälptes vi åt med balkongdörren och de två fönster som finns bredvid. Joel kom senare på kvällen så han tog sedan det sista fönstret, så nu är det inte mycket kvar att göra.
Idag ska jag kolla om det är jämt överallt och sedan ska jag måla mer på balkongdörren, samt listerna nere och kanske bättra på runt fönster. Men om det blir målande idag vet jag inte, det tar jag när jag har tid;)

Det som återstår nu är att vi ska flytta in alla mammas och pappas saker till mitt rum. Sedan väntar jag på Bokströms som ska tapetsera om i mitt nya rum så jag kan få flytta in dit sen:) Projektet efter det tror jag är att vi ska måla om i köket och då är det alla luckor, skåp, bord och stolar mm!

Idag väntas det jobb mellan 14-18 sedan mellan 19-20.30 ska jag på power yoga i Bollnäs!
Det ska bli så himla skönt att få slappna av lite, det tror jag att jag behöver!

Tjingeling!



Våra fina vita "bagarmössor" är för att skydda håret från färg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0