Utmanad...


Jag blev utmanad av Lina i November där jag skulle berätta 7 saker om mig själv både vardagliga och ovanliga.
Jag tog aldrig tag i det för jag glömde bort det, men nu ska jag berätta lite för er.


1. Jag är otroligt livrädd för trottoarkanter när jag åker bil, dock aldrig när jag själv kör utan bara när jag sitter bredvid och bara när jag sitter fram. Fråga mig inte varför men jag är rädd för att köra in i dem så att bilen ska åka åt helvete eller nå. Ja livrädd är jag i alla fall för er som inte visste och det är så pass att jag måste blunda ibland.

2. När jag redan är inne på bilar kan jag fortsätta berätta om ett störande tix jag håller på med när jag kör. När jag står i en utfart/korsning/vid trafikljusen eller vad som helst så stannar jag bilen och lägger i ettan, men innan jag kommit iväg har jag lagt i friläge och sen ettan flera gånger om och detta bara för att försäkra mig om att jag inte har fel växel i utan att jag verkligen har ettan.

3. Jag har som lite av tvångstankar, att springa runt i lägenheten flera varv för att kolla så att plattorna är av, alla lampor släckta, inga plattänger på, ingen kaffekokare på, ingen laddare i kontaktuttaget mm. Fast jag gjort det flera gånger så tänker jag igenom allt när jag låst dörren och gått hemifrån. Det är sjukt jobbigt och jag önskade att jag aldrig hade fått det, Visst det är bra att man är uppmärksam och noga men denna ångest är jobbig.

4. Jag har skaffat kille för er som inte visste, och vi har snart varit tillsammans i två månader:)

5. Jag har funderat över hur jag är och vad det är jag brinner för. Hur är jag som person och vad är jag bra på? Jag har kommit fram till att jag tycker om Frisör men kanske på en hobbynivå för att det är jätte roligt och speciellt när det blir bra och kunden är nöjd. Men jag ser inte en framtid i det och jag brinner inte tillräckligt för det, utan jag har hittat ett yrke som passar mig. Jag ska bli socionom för att det är JAG och för att det brinner jag för, jag brinner för att hjälpa människor. Plus att Stenbockar tydigen passa bra i det yrket, så det är bara att plugga om. Om det blir högskola eller KY vet jag inte ännu men det är sånt som visar sig, först ska jag ta det lugnt ett år innan jag ska börja plugga igen.

6. Jag mår bra, och då menar jag verkligen bra. Det har ni säkert läst eller märkt i mina inlägg på senaste tiden. Det är en sådan sjukt underbar känsla!

7. Jag har nog världens sämsta minne och det mår jag fruktansvärt dåligt över. Jag kan glömma vad som helst, att ringa vänner fast jag lovat, ta reda på ren tvätt som mamma tjatat om i flera dagar, hämta ut vinst från en bingolott, lämna tillbaka böcker på biblioteket mm. Jag är jätte ledsen för det, men ta inte illa upp för inget är med min mening.

Jag orkar inte utmana någon, utan jag tog bara tag i mitt uppdrag av Lina, sen skiter jag i resten:P

Puss och Kram


Yes så här ska mitt hår bli igen :)




Kommentarer
Postat av: Lina

Ja precis! Då ska vi ta fram vinnarinstinkten och visa vart skåpet ska stå. Dom får bli hur sura dom vill ;)

2009-01-19 @ 22:13:36
URL: http://olinao.blogg.se/
Postat av: Lina

Bättre sent än aldrig! ;)

2009-01-19 @ 22:18:23
URL: http://olinao.blogg.se/
Postat av: F.Ceder

va skönt att du äntligen mår bra!

2009-01-20 @ 08:51:38
URL: http://fridaceder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0