Tredje dagen

Igår så var vi på makeup Studion igen en sväng på morgonen då gick dem igenom färglära, mycket intressant:)
Vi kikade även på när de sminkade och sedan bar det av till Gamla stan igen på lite mums, det blev wraps för oss alla, vi stannade inte lika länge denna gång:P

Jag och Nilsson åkte sedan hem hit till mig och myste i soffan framför tvn och sen åt vi mat, vi götta oss med en godispåse med:) Vi stack sedan tillbaka in till stan för att ha mera praktik på makeup Studion på kvällen. 1½ timme blev det också mycket intressant, fick reda på mera fakta om basen:)

Jag åkte sedan tunnelbanan själv till Hagsätra, vilket jag hatar SÅ sjukt mycket:/ Min ängel Ewelina ringde mig precis då så jag fick sällskap i telefonen iaf:) Jag gick sedan ikapp Veronica och hennes kompis precis på det läskigaste stället så jag fick sällskap hem:)

Idag var vi till makeup institute och där fick vi sitta som modeller för några elever, det vart en vanlig dag-makeup :)
Vart jätte bra och det var intressant, men jag känner att det är mera makeup Studion som drar iaf :)

Jag vart klar först och Lina strax efter men Linnéa, henne tog det 1-1½ timme till så vi fick vänta på henne.
Hon blev tvingad av oss att vara modell för en kille som bara snacka engelska, hon kan engelska bäst så vi tyckte hon kunde gå till han. Taskigt men det är inge kul att sitta där och sen kanske inte fattar så mycket:/

Efter vi alla var klara gick vi till ett fik i Gamla stan och då blev det varmchoklad och kladdkaka, mycket gott:)
Vi har nu testat tre olika fik i gamla stan, men nu vet vi lite iaf:P

Pratade med min käre tremenning med i tfn, vi ska ut och fika någon dag. Jag fick frågan om vart jag skulle vara, vilket jag inte riktigt visste då. Och dumförklarad blev jag av han, haha jaja men va fan det löser sig imorn:P
Han tror också att jag har lokalsinne till noll och inte hittar i Sthlm, men lilla vän det har jag inte. Så jävla dum är jag inte, det lovar jag dig:P
Ska ringa dig sen och berätta exakt vart jag ska hålla till:)

Nu har jag nyss handlat lite mat som jag ska laga iordning, Veronica kommer inte förens senare.

Imorn och på fredag blir det friekosör som är en ekologisk frisör, kommer bli långa dagar och inte så mycket tid till stan och gamla stan, men kanske lika bra så:P

Snart är det hemfärd med, uscha jag vill stanna kvar! Ja trodde aldrig att jag skulle trivas så bra som jag gör här.
Det enda som jag inte gillar är när det är mörkt och man går själv, käns så otryggt här:/

Nej nu är det dags för att plugga lite:S Skolan börjar snart igen, vill verkligen inte tillbaka dit!

Ha det så bra :)

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0