Första dagen:)

Jaa nu var första dagen på praktik en avklarad och den var mycket lärorik men dock kort.
Vi började kl 08.30 eller 9 egentligen men vi kom tidigare och då fick vi vara med på en genomgång om hur man sminkar en grund och även skissar bryn, hur intressant som helst och jag tog in en massa tips:)
Vi slutade kl 10.45 och då bar det av till stan, vi gick en sväng och kika i affärer men blev hungrig kanska snart så vi tog tunnelbanan till gamla stan och gick på ett fik. Det blev en underbar scones som såg ut som en stot muffins med philadelfiaost och marmelad, jag drack en latte till och sen delade vi tre tjejer på en stor chokladboll:D

Vi satt där i över tre timmar och myste och snacka en massa skit men även en massa bra saker också:D
Det blev sedan stan igen för jag och Lina har bestämt oss för att gå ut här i Sthlm nu någon dag, kanske Onsdag?
Då är det bara att leta nå snyggt som vi kan ha på oss;)

Nu har jag nyss tagit mig till Hagsätra där jag får bor hos söta Veronica:) Jag ska snart till affären och handla lite och sedan ta ett bad tänkte jag;) Passa på när det finns ett, eftersom jag inte har något hemma :P

Det är lite läskigt för det är mörkt på morgonen när man ska ta sig till tunnelbanan och när man kommer hem. Jag måste gå en bit tar ca 5-7 min men jag är lite för rädd att gå själv här. Tur jag fick ett överfallsalarm av broder i julklapp;)

Imorn börjar vi 9 igen och sedan vet vi inte när vi slutar men det blir nog runt 11 igen sen blir det stan skulle jag tro för vi ska tillbaka sen till kl 19 så jag får se hur de andra brudarna gör :P

Innan jag åkte var jag inte alls taggad, kände att jag helst bara skulle vilja stanna hemma. Nu ångrar jag det inte en sekund, jag bara ser fram emot denna vecka:) Kommer bli super skoj.

Frida E-B ringde mig och berättat att hon bokat vandrarhem nu i Gbg när vi ska ner och kika på Bullet For My Valentine:D Heeelt sjukt billigt vi fått det exakt 700 kr för biljett+resa tur&retur+boende! Allt är fixat och klart, nu är det bara dagen den 19 Februari som ska komma;)

Jag hoppas att min otur har vänt till lycka!

Jag hoppas ni alla mina söta vänner har det bra hemma, jag har jätte skoj här iaf:)
Det enda är att jag saknar er ;) Men jag kommer hem på Fredag så det är inte så långt dit;)

Kommer fler inlägg från min praktik här i Sthlm :)
Sköt om er så länge:D

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: mikaela

sluta att ha så kul utan mig! men vi får väl hitta på nåt kul när ni kommer hem :)

2008-01-22 @ 23:21:16
URL: http://millimic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0