Fjärde dagen

Idag var det vår första på Friekosör, den ekologiska frisören på Söder i Stockholm :)
Det var intressant och höra om dessa produkter, och vi fick även prova färgen, schampoo, balsam, återfuktande creme och en spray. Dem var bra men färgen luftade som koskit:P

Jag skulle verkligen vilja bli en ekologisk frisör, men det verkar inte vara lika roligt som vanlig på det sättet att alla färger finns inte och inte blekning mm. Det är ju mycket bättre för oss själva, både kunden och frisören.
Jag läste att frisörer har svårare att bli gravid än andra tjejer och lika är det lättare att det blir missbildningar på frisörers barn. Det skrämmer mig sjukt mycket, jag som verkligen vill ha barn i framtiden och ett friskt sådant.
Lika skrämmande är det att frisörer löper större risk för olika sorters cancer :/

Ja vi får väl se vad som sker, jag har inte gått klart skolan än så det är bäst att satsa allt på den nu. 
Någon som jag verkligen vill gå och som vart mitt mål länge är Make-up Artist och det drar fortfarande.
Efter jag vart på MakeupStudion här så inser jag hur sjukt roligt det skulle vara att få gå där :)

Innan jag åkte ner hit trodde jag att Makeup Institute var den bästa skolan, men jag har ändra åsikt nu efter besöken. Jag är glad att jag åkte ner och kika, man kan bli otroligt lurad av Internet. Det är väl inge fel på Makeup Institute men MakeupStudion är seriösare i utbildningen tycker jag och tar mer hand om elevbland,erna. Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så bra bemött som på MakeupStudion, de är helt underbara personer:)

Måste tacka Lina och Nilsson för en underbar vecka, vi har haft sjukt roligt tillsammans:D
Veronica ska också ha ett stort tack för att jag fått bott hos henne denna vecka, söt hon:)
Utan henne skulle jag inte haft någonstans at bo, det betyder mycket:)

Idag vart det både fika och en godispåse:O Shiit måste skärpa mig nu, när jag kommer hem blir det inge mera göttans på lääänge.  Bara en massa motion och träning ska det blir,där man kan gå när det är mörkt utan att vara rädd.

Det blir en fika imorgon med, och då blir det tillsammans med min tremänning Andreas:)
Roligt att få se ha ibland, det händer inte så ofta. Hoppas han har tid imorn nu då bara:P
Han är ju en ganska upptagen kille:P haha

Imorn blir det hemfärd med, inte alls roligt. Jag vill stanna kvar här, men så klart saknar jag alla där hemma.
Imorn blir det bara att hoppa i säng nästan när man kommer hem, på Lördag blir det Bollnäs på stan och sedan fira min underbara "syster" Katrin :) Kvällen blir det först födelsedagsfest i Lenninge bastu och sedan blir det Tranan:) Söndag ska jag nog umgås med min söta klasskamrat Mikaela som ska sova hos mig:D

Jag kommer hem från Stockholn snart, kommer något att hända?

Puss och Kram


(Bilder från Stockholms resan kommer)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0