Bullet For My Valentine <3

Jag vet inte vart jag ska börja någonstans, men vi kan ta det från början :D

Tisdagen den 19 februari-08
Började med att jag och Frida gick upp kl 8 för att sedan göra oss iordning, vi hade även en till inneboende hos mig med den natten och det var Nilsson. Hon gick dock tidigare än oss men allt gick bra. Vi gick i bra tid för vi visste att vi skulle in på olika ställen på vägen mellan min lägenhet på Söder till Stationen. Vi kom fram mycket tidigt, men det var skönt att vara där i tid så slipper man stressa. X2000 tåget inkommer till spår 3S och vi hoppar på, sätter oss på våra säten och sätter i mp3:n i öronen och lyssnar på de nya låtarna på deras nya album :)

Vi kom sedan fram till stockholm efter 1 timme och 20 min vi gick sedan och tog oss kaffe i väntan på andra tåget som skulle ta oss till Göteborg. Vi klev på för andra gången på X2000 och som vi satt på i 3 timmar. Fortfarande lyssnade vi på deras nya låtar och längtan till konserten steg! Jag hittade även ett spel på min mobil som jag blev helt fast i, sjukt jävla roligt:D Nästan som tetris, de underhöll jag mig med i tre immat i sträck, så resan gick sjukt fort:D

Framme i Götebrog följde vi strömmen mot stationen, och letandet efter Andreas började. Väl framme så såg vi honom och han hjälpte oss att planlägga våran resa i Göteborg. Han tog oss till vandrarhemmet efter många moment, han fick ringa efter hjälp men vi kom fram till slut. Jag började bli stressad och kände"Hur fan ska vi klara os här, utan Andreas sen ikväll?:O" Men han förklarade noga hur vi kulle göra och vilken spårvagn vi skulle ta och allt. Det löste sig iaf, och innan konserten åkte vi in till stan och åt mat och sedan blev det puben, en öl för Fridas del och Cider för mig:) Vi ställde oss i den långa kön med bara massa emo fjortisar runt om oss, kändes som om medelåldern låg på 14?:O Men väl inne fanns det äldre och jag och Frida begav oss till baren inne i lokalen för att ta oss något att dricka. Där inne såg jag en kille men ett mycket bekant ansikte. Efter mycket tjat från Fridas sida gick vi fram och prata med han och hans vänner, och det visar sig att jag har rätt. De kommer från Gävle och killen har jag skrivit med på helgen. Sjukt jävla konstigt eller hur? I Göteborg på en konsert hittar jag en kille som ag aldrig träffat förr. Haha ja ni världen är allt liten den:P Men kul att träffa på folk med samma dialekt, haha :)

Vi ställde oss någonstans i mitten men Frida var så kort så vi trängde oss fram en bit. där vi stod var det ett sjukt tryck och de började hoppa omkring i en ring och hade för sig en massa tok. Förbandet drog igång och det vart ett jävla tryck, Frida och jag pressad oss fram ännu mera och det slutade med att vi hamnade längst fram i pusen mellan förbandet och Bullet For My Valentine:D Vi stod lägst fram, Frida hade ett hårt grepp om stängslet och jag ett hårt grepp och henne. Skulle jag tappa greppet om henne skulle jag tappa bort henne, då skulle jag inte stå kvar länge till där framme. Vi står där i väntan och sedan kommer dem! Helt sjukt vilken känsla i kroppen jag får, med kameran i högsta hugg knäppte jag så många bilder jag kunde och fick en massa bra bilder. Vi hoppa, vi sjöng, vi skrek, vi hade så sjukt roligt! Med bara 2 eller kanske 3 meter till Jason James, hoppade vi och sjöng med i alla låtar för bara den! Under hela konserten så drack det massa vatteb i många flaskor, som sedan kastades ut i publiken. Jason James drack någraa klunkar, kastade sedan ut den, jag såg hur den kom flygande det var som slowmotion. Jag försökte ivrigt få tag i den , och jag LYCKADES! Jag fick den både i handen och med halva flaskan över mig, men JAG fick den och ingen annan! Det var flera som försökte ta den av mig men jag slog bort dem. Tänk er jag har druckit i samma flaska som Jason James, basiste i Bullet For My Valentine!!!
Flaskan är min trogne vän och den har jag med mig hem. Den ska jag aldrig kasta!

Efter 1 timme och 15 minuter av Bullet For My Valentine, så ger dig sig av scenen. Ett ögonblick som jag inte ville skulle komma. Jag hade så grymt roligt och känslan är obeskrivlig! Ni som missade den, har verkligen missat något! Jag hoppas verkligen att de kommer tillbaka och I will be there!

Stax före kl 23 så vandrade vi mot spårvagnen och allt gick bra, vi kom till vandrarhemmer utan problem. Med en massa tjut i öronen så somnade jag till slut och vaknade sedan kl 9.30 av mig själv. Kl 12 var vi på stan och kikade i massa affärer, och jag fick mig en tunika till slut:D Vi avslutade hela Göteborgs besöket med mat och mys:) Kl 16.13 gick tåget hem, det gick som på räls;) haha vi var hemm i Gävle kl 20.58 och då bar det av hem till mig mys, med Frida och Ewe sen sängen:)

Ett stort Tack till Frida som var min käre vän som var med på denna underbara resa. Tack för allt skratt och för alla upplevelser:)

Ett stort Tack ska även Andreas ha som var så snäll och hjälpte oss, två förvirrande flickor i storstan:P Du är guld värd som ställde upp:)

Tack även så klart till Bullet For My Valentine som gav oss en upplevelse som aldrig förr, en spelning som jag länge längtat efter. Jag hoppas ni kommer tillbaka snart, jag lovar er att vara er togen då!

                                                                '



                                  image123


                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0