Förklaring..

Hej

Jag vet att det är rätt många eller ja i alla fall några stycken som läser min blogg.
Så därför tänker jag berätta en sak för er, eftersom jag antar att de flesta känner mig rätt väl.

Jag försöker vara tillgänglig för alla och jag kan inte säga nej. Jag lider av stress och snudd på utbrändhet, men det stoppar mig inte. Jag vill ställa upp för alla och jag vill att alla ska må bra. Jag tänker oftast på er i första hand och det har resulterat i hur jag mår nu. Jag har många vänner, och jag försöker att behandla alla lika för att ni betyder mycket för mig. Jag har dock inte tid till alla samtidigt vilket jag ibland blundar för. Jag vill inte inse att det är så, jag är en tidsoptimist och jag tror att jag hinner mer än vad jag gör.

Jag har ett minne som en guldfisk och jag vet att jag lovar att ringa upp eller vad det nu handlar om och det blir inte så snart. Jag är ledsen och det är inget jag gör med mening. Jag har så mycket igång så jag hinner inte med allt, jag är stressad och då flyger allt i huvudet bort. Jag mår dåligt över det och jag ska bättra mig, jag lovar. Måste bara komma på hur jag ska göra det.

När jag väl inte tänker på andra utan på mig själv blir det bara fel och då får jag skit över det. Det finns något som jag insett nu som jag ska ta tag i och det är: De som inte ger mig något tillbaka kan glömma att jag tänker ge er något.
Jag vägrar bli utnyttjad, vilket jag blivit ett antal gånger på olika sätt. Jag kan bara inte inse att vänner kan göra så, men jag har insett att denna värld är inte så ärlig som jag trodde. Det är bara en massa falskhet!

Förlåt för att jag inte kanske tänker från början och ändrar mig senare, men ibland tänker man inte klart. Jag behöver tänketid för att det ska bli bra. Jag kan inte göra några hastiga beslut, det blir bara fel då. Det var inte meningen att det skulle bli så här, men jag kände att det inte gick bara.

Min mamma har sagt så mycket klokt till mig vilket jag inte tyckte då, jag bara dumförklarade henne. Nu inser jag att hon har haft rätt från första början. Jag mår inte bra, drar bara på mig mer och mer som tyder på stress. Jag har inte den tiden som jag tror att jag har, jag har inte tid att vara tillgänglig till alla varje sekund. Jag har knappt tid att andas, jag tar nästan aldrig lugnt. Jag måste se till att ändra på mig nu innan det blir värre. Det är mycket som ni inte ser, jag döljer allt så gott jag kan.

Lina gav mig en givande pratstund då jag insåg en mass jag aldrig tänk på tidigare, hon våga erkänna min brister och fel. Vilket är mycket bra, får jag inget veta kan jag inget ändra. Felet jag gör för att jag vill vara alla till lags är att jag lovar en massa som jag inte alltid kan hålla. Detta kan vara mycket starkt ord för många och det kan såra, eller göra folk ledsna. Jag vill kunna hålla det jag lovar vilket det inte alltid finns tid för eller funkar av olika anledningar. Jag måste sluta lova en massa då jag vet att det inte finns tid. Hur mycket jag önskar att jag ska hinna med allt och kunna hålla allt jag lovar så kommer jag aldrig kunna det.

Det ni måste är att våga berätta för mig, jag kan inte komma på allt själv. Jag är inte heller någon tankeläsare så jag vet inte hur ni tänker. Jag kan bara rätta på fel jag vet om eller försöka bättra mig så gott jag kan. Det behöver inte alltid vara mitt fel heller. Det vi måste inse är att vi måste tänka ur den andres perspektiv och försöka förstå varandra. Våga vara ärlig!

Jag har lärt mig av mina fel men då måste jag få veta vad jag gör för fel med.
Alla har brister och fel det är bara att acceptera.
Jag är den jag är, vill ni inte ha det behöver ni inte stanna.
Man kan inte älska alla, men man kan acceptera alla för den dem är.

Det är inte bara mitt fel jämt, men jag tar år mig av allt hela tiden.
Vilket många vet och utnyttjar.

Det hugger i mig, det finns inga tårar kvar och jag är tom i huvudet.
Jag mår dåligt.

Jag behöver sova nu och kanske komma med något annat i nästa inlägg.
Jag vill inte att ni ska tycka synd om mig eller nå.
Få inte för er en massa, jag vill bara berätta hur det ligger till.
Jag vill att ni ska förstå hur jag mår, tycker och tänker.

Jag kan inget annat göra än säga förlåt till er som jag sårat, gjort ledsen eller besviken.
Jag mår dåligt över att det blir så, men när jag ska försöka få alla att må bra så krockar det.
Det är då någon blir ledsen eller så. När jag försöker göra något bra blir det vara fel.

Det jag minst av allt vill göra är att såra er, jag vill bara ställa upp. Men ibland blir det fel och då kan det bli så här.

Förlåt!

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Frida

gumman då :/ jag tror att det är dags att du börjar tänka lite mer på dig själv än på andra. du är genomsnäll och jag vet till hundra procent att du inte skulle såra en människa med flit.

2008-08-05 @ 03:28:57
URL: http://fridaengquistbolander.blogg.se/
Postat av: mikaela

Jag håller med Frida, det är dags för DIG nu och ingen annan! Jag finns här för dig vännen <3

2008-08-05 @ 07:29:37
URL: http://millimic.blogg.se/
Postat av: Katrin

Min lilla älskade snutta! Du är den snällaste och goaste människa som finns på denna jord. Du tänker ALLTID på alla andra och inte på dig själv... Det måste du ändra på å se till att du mår bra för det är du värd!! Du är värd allt gott som går att få å du är den person som jag mest unnar nåt bra!! De vänner som inte accepterar dig är absolut inte något att ha för du är en kanontjej. Strunta i dom som du inte mår bra av att vara med, det tjänar du på i längden! Vi (Danne, Zimba, Teddy & jag) älskar dig och ser dig som en i familjen. Du betyder sååå mycket för mig gumman och jag kommer alltid att finnas för dig!!! Bamse kramar från mig och pussar från Teddy :-)

2008-08-05 @ 08:19:03
Postat av: Erika

Gosan då! Alltid så snäll och go :) Men jag håller med ovanstående att det är tid för dig att få vara lite egoistisk nu och sätta dig själv först lite oftare! It's your time now! Pussar&Kramar!

2008-08-05 @ 12:25:01
URL: http://eerikaostergrens.blogg.se/
Postat av: Erika

ja, de gör vi nog :) Jag åker ner redan i morgon och blir kvar till på söndag :) så vi borde stöta ihop någon dag/kväll/natt på stan :P

2008-08-05 @ 14:44:29
URL: http://eerikaostergrens.blogg.se/
Postat av: Erika

Jo vi hade väl lite planer på det tror jag :P

2008-08-05 @ 21:01:24
URL: http://eerikaostergrens.blogg.se/
Postat av: Frida

Låter bra gumman :) men kom ihåg att tänka på dig själv också, du har mått tillräckligt dåligt nu. Det är dags för dig att må bra och jag finns här för dig om du vill ha min hjälp <3 absolut gumman! tänkte på det idag, vi bor inte mer än några hundra meter ifrån varann och ändå ses vi inte mer än vad vi gör, skandal! ;)

2008-08-05 @ 22:30:51
URL: http://fridaengquistbolander.blogg.se/
Postat av: Frida

bra gumman :) ja men nu snaret får vi se till att ses. kanske åker ner på city festen, annars får vi ses efter :) grillfest hos räkan snart :D

2008-08-06 @ 00:22:27
URL: http://fridaengquistbolander.blogg.se/
Postat av: Erika

ja de måste vi, kul om vi kunde ses ett gäng en kväll :) alla som kan och vill:)

2008-08-06 @ 00:30:33
URL: http://eerikaostergrens.blogg.se/
Postat av: Frida

blir nog ingen cityfest för min del ändå, är pank :/ men du och räkan ska komma till mig idag bara så du vet ;) haha

2008-08-06 @ 12:25:55
URL: http://fridaengquistbolander.blogg.se/
Postat av: Frida

haha det vart ju så ;) ja jag vet! förlåt :S men det var skönt att sitta :) skönt att det ordnade sig med nyckeln så du slapp åka ner :) hur blev det med mobilen förresten?

2008-08-07 @ 13:23:43
URL: http://fridaengquistbolander.blogg.se/
Postat av: hanna o

gofia, tänk inte bara på andra! du e ju en toppen tjej rätt igenom :)

2008-08-11 @ 17:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0