Min turdag?:D

Ja shit jag kan inte tro det, men idag måste vara min turdag, allt har vart på min sida i stort sätt:)

Började med igår kväll egentligen, så jag önskade att tåget till skolan idag skulle vara försenat så att vi inte skulle hinna med att göra provet idag. Och imorse när jag och mamma stod på stationen och väntar roper de något i högtalarna men vi uppfattar inte vad, strax efter det skickar Mikaela att tåget står stilla mella Järvsö och Vallsta pga att ett godståg framför dem har lokskada och blockera vägen för x-tåget. Mamma kom med idén att hon kunde skjutsa mig och Frida till Bollnäs station istället så vi slapp frysa eftersom det inte finns någon stans att värma sig på i Arbrå. Vi fick sitta där ett tag innan tåget kom och den var rejält försenad. Fick även 200 kr av min kära mamma att fylla på min mobil med så 100 fick jag lägga ut själv, men det var lugnt:) Så nu Äntligen kan jag ha kontakt med mina kära vänner och annat folk:)

Vi kom fram så sent att vi inte hann med att göra provet så vi får göra det på måndag istället, känns mycket skönt. Fast det är skönare att ha det gjort, men vi kunde inte rå för att tåget var försenat.

Efter vi pratat med våran samhällslärare gick vi till rektorn för att prata om min Matte B kurs, eftersom jag aldrig hinner till 30 Maj för jag har inte gjort ett enda tal! Hon förklarade att vi inte kunde lova att en lärare ska hjälpa oss på egen tid utan vi får plugga hemma och på mattestugan och sedan göra prov i skolan och det får vi hålla på med tills vi slutar trean:D Det känns super bra att höra, då kanske jag hinner med det med:)

Kundpasset var så att jag skull ha en kund kl 14 och jag skulle rulla permanent före det för vi ska ha det till en redovisning på torsdag. Jag började rulla och det gick inge vidare bra, men jag fick upp några iaf. Jag försökte sedan få någon att ta min kund så jag kunde göra klart permanenten, men ingen ville ta min så det var bara att vara redo för kund. Lite grinig på att våran grupp inte skulle hinna klart, men det fanns inget att göra åt det. Jag gjorde iordning i salongen för en klippkund, men kl blev 14 och ingen kund kom och sedan tickade klockan på och det kom ingen efter 20 min. Vi ringde upp numret som hon hade angivit men inget svar, även denna önskan slog i uppfyllelse. Det blev ingen kund denna dag och jag kunde fortsätta med permanenten.

Väl hemma så gick jag bara hem och bytte om medans jag önska att jag kunde ta mig rut forsön på 3 km utan att stanna en enda gång, vilket jag aldrig klarat förr med min sämsta kondition. Jag mötte upp Frida och sedan började vi jogga runt, det gick jätte bra och runt kom jag utan några stopp på 21 min. Kanske inte de bästa om man jämför sig med andra, men jag är super nöjd eftersom jag aldrig klarat av att jogga mer än 500 m. Duktigt jobbat tycker jag av mig och Frida:D

Hemma blev det man och det var sallad så nyttig var jag:) en dusch blev det också och till sist tog jag mig en sväng överkörning. Jag hade även här hoppats på att det skulle gå bra och visste gjorde det de, i alla fall i stort sätt. Klarade att backa runt hörn efter bara nått försök, parkera gick bra. Jag tränade på start i back som gick skapligt, men det har gått bättre. Men nöjd är jag för det:D

Nu blir det väl lite plugg och kanske umgås med vänner:)

Puss och Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0