Jävla skit!

Japp idag hade vi kundpass och vi skulle sluta klockan 17, men jag blev klar redan till 16.45 men sega lilla jag gick runt och plocka och dona men efter en stund märkte jag att Lina var borta. Min kära vän som skulle med samma tåg som mig. Fort kikade jag på klockan och såg att den var 17.05 och mitt tåg går 17.10 jag drog en hastig slutsats om att jag aldrig skulle hinna men Skalman sa att spring nu så hinner du! Jag lämnade en av mina väskor för att få minde packning och så sprang jag hela jävla vägen till station från skolan. Jag rinde till Lina som visade sig vara på väg till tåget och så ringde jag henne igen och fråga vilket spår tåget stod på och då förklarade hon att hon var på tåget och att det stod inne på spår 4, alltså lämgst ort och under alla spår. Jag sprang så fort jag bara kunde och kom fram till tåget. Såg att Lina stod i dörröppninge och väntade på mig, av ren reflex kikade jag upp på skylten ovanför dörrarna och såg att det stod Huddiksvall på tåget och inte Ljusdal. Av ren panik skrek jag det till Lina som kastade sig av tåget och vi fick börja springa igen till det tåg vi skulle med, så under alla spår igen och upp på andra sidan, men då såg vi att tåget redan  hade börjat rullat...

Vi satte oss på trappan ute och pustade ut, vi reste oss sedan och började gå tillbaka mot skolan för att jag skulle hämta min väska som jag glömde. Lina pratade med sin mamma som berätta att det fanns ett sj-tåg kl 18.05 som bara kostade 78 kr till Bollnäs, vi bestämde oss för att ta det så hon bokade det åt oss, vi hämtade min väska och sedan vandrade vi tillbaka till station. Vi hämtade ut biljetterna och sedan köpte vi oss en macka att äta på, eftersom vi skulle komma hem sent. Vi bestämde oss även för att köpa en kakpaket för att tröstäta efter denna jävla dag.

Väl på tåget gick det bra förutom att det small, knaka och lät mysko. Det börja äve tjuta som om det var ett brandlarm som gick igång. Lina och jag vart rädd men det gick bra, inget hände. Vi försökte knäppa lite kort för rolighetens skull men även där gick det skit. Vi gav upp och börja skunga lite lågt istället, fjanta oss lite:P Skämde dock ut oss rejält men det är väl smällar man får ta antar jag:P hahah

Jag kom fram till Bollnäs där jag fick vänta 20 min på att min buss mot Arbrå skulle gå, det sög.
Nu är jag äntligen hemma, men plugga ikväll är inget kag orkar göra. Tror det blir lite kvällsfika och sen sänge eftersom jag ska upp halv sex imorn..



Igår skulle vi egentligen äta med klassen men det blev ändringar. Jag, Lina, Mikaela och Frida åt hemma hos mig istället jag och Mikaela lagade gosmt, mums:) Medans Lina och Frida hade köpt med sig sallad. Vi satt länge och bara pratade och myste och sedan bar det av till George där jag tog mig en kopp te, där mötte vi även upp Ammi och Sofie och lite senare kom Nilsson:) 3 timmar på George, det var jätte mysigt och fyllt med en massa snack:D

Tack tjejer för en mycket trevlig kväll:D

Natten tillbringade jag, Mikaela, Lina och Frida i min 180 cm breda säng, mysigt men trångt;)


Helgen, vad händer då? Ja det är ingen som vet, får se vad som händer:)
Jag hoppas på att det blir nå skoh iaf, mys med vänner och så:)

Puss och Kram

                                Några av våra misslyckade bilder idag:P

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha det här är en typsikt dag man kommer kunna se tillbaka på och skratta åt om några år ;)

2008-04-10 @ 21:01:23
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: Lina

Hahaa maximal otur (och klantighet av mig^^) var vad vi hade idag!

2008-04-10 @ 21:02:14
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0