Äntligen fungerar bloggen!:D

Nu sitter man här i skolan igen, suck.

Jag har kommit fram till en sak, att jag ska ge järnet nu den sista tiden tills sommarlovet kommer.
Jag började med Matte B kursen veckan före lovet för jag kom på att jag kände att den kursen är bra att ha i framtiden. Denna kurs ville jag läsa som utökad studiekurs, alltså den ligger inte med på schemat. Min mattelärare har lektion med oss på hennes lediga tid, vilket jag uppskattar jätte mycket. För att få göra så här måste vi lämna in en lapp till rektorn och få det beviljat, och det fick jag MEN kursen ska vara avklarad till den 30 Maj i år!
Hur fan ska jag hinna göra klart hela matte b på bara 2 månader?:O

Vi satte oss ner med läraren och prata, en planering behövs NU tack!
Det är inte bara matte man har, alla andra ämnen i skolan pluss körkortet!
Jag känner att jag dragit på mig alldeles för mycket nu, men det är bara att kämpa.

Mitt nya mål är att klara körkortet innan sommarlovet, vilket då innebär en massa plugg och körning.
Jag ska hinna klart matte B innan 30 maj vilket också innebär en massa pluggning.
Jag ska även ha halvtidsprov på praktiska saker inför gesäll på frisör, vilket innebär mycket ÖVNING!
Sedan har jag nationella i engelska som jag ska klara men hur då? Inte haft en lektion sen jag börja efter jul. Bara 16 dagar kvar till första nationellaprovet. Det suger!

Jag säger bara en sak, önska mig lycka till! haha

Andra mål som jag har som jag även delar med min kära vän Mikaela är att vi ska börja köpa kläder med färg, Ja tack. Haha min garderob består nästan bara av svart, grått och jeans. Haha så idag ska jag ner på H&M för att köpa en svart klänning med en röd t-shirt under och en grå/blå klänning med en rosa t-shirt under. Haha duktiga jag, äntligen lite färg på min kropp:P  Måste dock ha ett plagg som är neutralt känner jag så klänningarna fick bli det:P Mer kommer, det lovar jag:)

En annan sak som vi bestämmde var att vi ska börja kombinera kläder mer och hitta på en massa snygga outfits och även med mera accessoarer.

Jag och Jennifer pratade även en hel del igår och vi kom fram till att vi ska leva det underbara livet i sommar, åka runt i Sverige och bara hitta på en massa skoj. Leva livet medans man kan och bara göra en massa roliga saker:D
Sommaren-08 here we come!

Jag kom fram till en till sak med: Denna jävla dumma burk tar all min tid, all min energi och är ett stressmoment!
Varför ska det vara så svårt att lämna denna jävla burk för en dag? Måste man alltid sitta här, och göra ingenting?
När jag planerar söndagar till att plugga, sätter man sig framför datan för att plugga. Vad gör man? JO ingen nytta alls, kikar runt på bloggar, och alla andra sidor. Dessa jävla söndagar går till att tillbringa all min tid till INGENTING! Det måste blir ett slut på det här, därför ska jag vara i Gävle oftare sär finns inget internet jag kan sitta på, där finns bara min lilla etta, kanske med min bärbara data där man kan göra nytta eftersom jag inte kan surfa. Då kan jag slappna av, göra nytta och hinna med att städa. I Gävle hinner jag träna och även tillbringa min tid till saker som måste göras och även slappna av lite. Ligga på soffan och bara glo på tv, vilket jag aldrig gör hemma. Jag tror att det kan var bra ibland. Att BARA göra ingenting men inte framför datan. Bara slappna av!

Jag måste bara tacka min kära vän Mikaela för en underbar pratstund igår, vi tog en fika på George och satt tre timmar och bara prata om allt. Det var så skönt att få prata av sig, det var prat om precis allt. Det var skönt att bara slappna av med en kaffe latté och en massa prat och mys med min goa vän Mikaela. Tack gumman för igår:)

Vi planerade även att vi ska hitta på något i helgen, både nå skoj men också lite nytta:)

Varför är ni tillbaka?

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: InganJakobsson

Oj, oj, oj läsa matte B på två månaderm haha jag har läst det på ett år och inte klarat av det, fast jag varken fattar eller kan någonting heller så :P Men ändå, det är ju as mkt att läsa ju. Hoppas att du klarar det! :) Och du kanske är jätte grym på matte också :P men hoppas du klarar det, isf blir du min idol om du klarar av det :P jag skulle aldrig orka läsa det, så du är ju tuff som orkar det :) Och det dära med data burken, haha jag tror vi är gansak många som har samma problem att fastna där när man har tusen viktigare saker för sig :P
hihi

2008-04-04 @ 14:27:58
URL: http://InganJakobsson.blogg.se
Postat av: mikaela

blir skoj i helgen istället! eller hur? ;) du är sötast marre, tack för att du finns (L)

2008-04-08 @ 15:26:14
URL: http://millimic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0