Hemma:)

Ja nu är jag hemma igen efter en mycket trevlig helg men med en massa bussåkning.
11.35 tog jag bussen från Bollnäs till Sthlm, sen fick jag vänta där i två timmar sen gick bussen 16.30 till Örebro och då var jag framme kl 19.30. Blev en myskväll hos broder och Ann-Marie med popcorn och te;)

Kl 10.35 gick bussen på lördagen mot Karlstad som var framme kl 12.10 och den vistelsen började dock inte så himla bra kan jag säga. Men det löste sig till slut. kl 15 började den underbara matchen Färjestad-Djurgården. Den började inte bra, första perioden tog Djurgården ledningen med 1-0 och i andra perioden blev det 2-0 när det var 8 minuter kvar i tredje perioden gjorde Färjestad 2-1 och sen när det var ca 2 minuter kvar kvittera dem till 2-2 och det innebar sadden som dem dock förlorade:/ Men det var sån himla underbar stämning där inne, har aldrig varit med om någon bättre hockey match. Det går inte med ord beskriva hur underbart det var att få vara på deras hemma plan och kika med klackens röster som ekade över hela hallen och när nästan hela hallen klappade i takt under matchen, sjukt UNDERBART! :D

Dock var det massa stök uppe bland klackarna, som mest var det 21 väktare/Poliser som stod mellan de olika klackarna. Dem tog en massa uppmärksamhet från matchen, ibland kolla fler på dem istället för matchen. Hmm jag tycker inte det är sportsligt gjort, hejja fram sitt lag och ge dem stöd, men låt för fan blir att trycka ner de andra laget eller gå på den andra klacken, Skärp er för fan!

20.15 återvände jag och broder till Örebro och var där 21 och det var raka vägen till sängen.

8.20 gick min buss tillbaka till Sthlm som var där kl 10.30 och är satt jag tills 11.15 för sedan var det dags att åka hem till Arbrå. Hemma 14.20.

En lång resa med en massa bussåkning, utan musik eftersom min mobil är inne på lagning men det gick fast det var långsamt.

I väntan på bussen från Örebro till stockholm satt jag ensam på stationen, jag kikade mig omkring och det enda jag såg vara bara en massa knepigt folk. Uteliggare, eller annat folk som hade problem. När det hände, något som jag aldrig vart med om förr. Jag såg det, men fattade det bara inte. Jag gjord inget, jag vågade inte...
Jag har ångest att jag inte gjorde något, men min hjärna kopplade det bara inte, Jag är inte van att sådant händer.
Jag hade kunnat hjälp till och stoppat det, men jag bara satt där och kolla på. Ångesten griper tag, men det är försent.

Många händelsen under denna resa, roliga som tråkiga. Man lär sig mycket i livet och skönt att testa på. Jag är dock glad att vara hemma igen, här känner jag mig trygg :)

Bye Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0